Stimenz Jaarverslag 2020: De kracht van sociaal werk en solidariteit.
Stimenz Jaarverslag 2020

Stimenz Jaarverslag 2020: De kracht van sociaal werk en solidariteit.

Wat kan de wereld er in een korte tijd anders uitzien… In ons jaarverslag 2020 kijken we terug op een jaar waarin de Corona-crisis ons dagelijks leven beheerste en voor een groot deel bepaalde wat we deden, hoeveel vrijheid we hadden en waar we ons zorgen over maakten.

We zijn nu ruim een jaar verder en realiseren ons dat de gevolgen in het sociaal domein omvangrijk en voor een deel blijvend zijn. Juist in deze tijd heeft sociaal werk haar waarde laten zien. Sociaal werkers houden het contact met ouderen die eenzaam zijn en het contact met de buitenwereld dreigen te verliezen. Ze stimuleren inwoners om mee te doen en zich in te zetten voor anderen. Ze spreken de taal van jongeren die dreigen af te haken en zetten zich in voor inwoners met schulden.

We hebben het afgelopen jaar ook veel mooie dingen zien ontstaan. De crisis stimuleerde mensen om elkaar bij te staan en daarvoor praktische oplossingen te bedenken. We zagen de kracht van sociaal werk en solidariteit.  Meer lezen over de inzet van de 180 medewerkers en de circa 800 vrijwilligers in het afgelopen jaar? Lees dan ons jaarverslag. Klik hier om het jaarverslag online te lezen en hier om het jaarverslag te downloaden (pdf).

Delen via: